Робота з обдарованими дітьми

Зазвичай у кожній школі є місцеві знаменитості — обдаровані діти. Завдяки таким учням навчальні заклади чи не найбільше поліпшують свої різноманітні рейтингові показники. Але ж не рейтингами єдиними… Відомі дві теорії обдарованості. Відповідно до першої (соціальної) обдарованою є кожна дитина. Але таланить лише за сприятливих умов розвитку, які необхідно створювати. Інакше природжена дитяча обдарованість з часом може «згаснути». За другою теорією (біологічною) обдарованість або є, або немає. Навіть якщо не розвивати, талант все одно «проб’є собі шлях», як те було з багатьма відомими людьми. Оскільки не можна стверджувати про превалювання жодної з теорій, методичні підходи сучасної освіти будуються на певному їх поєднанні. Як вирізняють обдарованість Сам термін «обдарованість» лишається дещо умовним, бо ж існує понад сотня його визначень. Зазвичай обдарованими називають дітей, які: мають високий інтелект та рівень творчості випереджають однолітків у розвитку наділені особливими здібностями до навчання у школі чи до специфічних видів діяльності (і досягають високих результатів у цих видах діяльності) постійно прагнуть праці, яка відповідає їхнім здібностям. Наведемо основні ознаки обдарованої дитини: висока пізнавальна активність оригінальність ідей та творчих продуктів випередження за розумовим розвитком своїх однолітків гнучкість мислення, розвинена фантазія, здатність бачити проблему під незвичним кутом зору ранній розвиток мовлення (дитина має великий словниковий запас, починає рано читати) надання переваги спілкуванню з дорослими та старшими дітьми, оскільки з однолітками нецікаво підвищена потреба в інтелектуальних або творчих навантаженнях, отримання задоволення від цього надання переваги індивідуальній роботі над груповою здатність до довготривалої концентрації уваги на цікавій діяльності схильність виходити за межі поставленого завдання. Отже, обдарованість — це комплекс якостей, серед яких основними складниками є: інтелект творчість мотивація. Коли у родині «надзвичайна» дитина, у батьків це викликає не лише радість. Дехто відчуває тривогу, запитує: «Чи буде моя дитина нормальною? Чи стане щасливою? Чи буде такою як усі?» Обдарованість — це певна особливість або, в стереотипному сприйнятті, «ненормальність». Така позиція може спричиняти ігнорування унікальних здібностей дитини з боку батьків Відомо, що найчастіше обдаровані діти знаходять підтримку специфічних здібностей у родинах, які мають спадкові професійні заняття: у родині музикантів швидше виявляється дитина з музичним талантом сім’я спортсменів змалечку підтримує спортивні інтереси свого чада.
Будь-яке використання матеріалів можливе лише за наявності гіперпосилання.

Комментариев нет:

Отправить комментарий